Superhelgen

Kategori: Allmänt / 09 Januari, 2017 - 14:06

Vilken helg jag just upplevt. Superstars arrangerade "Superhelgen" på First Hotel i Tällberg och hela hotellet var abbonnerat för oss. Incheck i torsdags och hemfärd igår, söndag.
Det har varit fullspäckade dagar där aktiviteterna avlöst varandra. Vi fick ett program vid incheck, så vad man skulle göra (om man ville) och när man skulle äta behövde man inte tänka på. Vad man skulle göra, vart man skulle infinna sig och mattiderna, allt stod där. Jag har inte behövt tänka själv på flera dagar med andra ord. En kort sammanfattning:

 

Mitt lilla, men trivsamma, rum.
 
Det fanns ett nostalgirum där jag tillbringade en hel del tid. Där rullade gamla inslag från Sportspegeln från -78 och framåt. Även en del matchklipp från mycket äldre matcher än så kunde avnjutas där.
 
Superstars höll medlemsmöte första kvällen. Ett av många möten/föredrag/intervjuer som gjordes i denna konferensliknande stora lokal.
 
I spelrummet (air hockey och flipper). I bakgrunden nostalgirummet.
 
Utsikt från frukosten.
 
Den i Leksandskretsar uppskattde "Skoglund möter" spelades in live på hotellet. Gäst: Jensa Begenström som tillsammans med sin familj bodde med oss på hotellet.
 
 
Jensa igen under en annan intervju. Gammal spelare för er som inte är så insatta.
 
 
Ett inslag jag uppskattde väldigt mycket: tränare Gereon Dahlgren gick igenom fredagens match mot Malmö för oss inför lördagens möte med samma lag. Mycket teknik och mycket intressant.
 
 
 
 
 
 
Alla vägar bär till Ro... eh, Leksand.
 

Detta är ett litet axplock av händelser. Tilläggas bör också musikquiz, Lif-quiz, nattklubb på kvällarna, massor med mat (kan hända även en del dryck) och naturligtvis slussades vi med bussar till Tegera och lördagens match. Stämningen blev inte direkt sämre av att vi vann. Några av spelarna anslöt även till festen på hotellet under lördagskvällen/natten.

 

Sammanfattningsvis var detta en av de trevligaste helger jag haft på länge. Att få umgås med nära vänner och nya vänner kring det vi värderar så högt, det är oslagbart. Kändes väldigt tomt när jag kom hem igår.


Kommentarer
Postat av: AT

inge roligt att blogga va?

2017-01-20 / 17:44:25


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback