God fortsättning

Kategori: Allmänt / 27 December, 2016 - 13:19

Då var julen över för denna gång. Själv jobbar jag på även dessa mellandagar då många kanske unnar sig lite extra ledighet. Mina semesterdagar går åt åndå till resor och hockey, så det är inte aktuellt att vara extra ledig. Blir ju ändå någon eller några extra dagar mot i vanliga fall.

 
 
Julafton var lugn. Lugnare än vanligt. Jag har de senaste två åren jobbat i klädaffären på självaste julafton, men i år kände jag att jag ville ägna familjen den tiden. Känns extra viktigt då sönerna inte längre är hemma, så när de väl är det vill jag också vara hemma.
 
Inte ofta vi ses alla samtidigt, men på julafton var det dags.
 
Nog om julen, över till hockeyn. Igår var det äntligen dags för nersläpp igen efter det 16 dagar långa uppehållet. Vi mötte Luleå och torskade med 0-3. Vi lyckades aldrig, med undantag för sista tio i första perioden, få något flow i spelet. Tråkigt och tungt. En av dom tyngsta förlusterna på länge om du frågar mig.
Vägen hem från Leksand var också tung av fler anledningar än resultatet. Från Mora började snön vräka ner och den totalt värdelösa Vasaloppsvägen snöade igen och det var riktigt jobbigt att köra hem.
 
Nu är det en kortare arbetsvecka innan mer hockey och nyår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback