Gott nytt år

Kategori: Allmänt / 02 Januari, 2017 - 13:30

Hej på dig och god fortsättning! Efter några få, allt för få, lediga dagar är det jobbdags igen.
Jag  var ledig i fredags och passade på att ta sovmorgon och långfrukost innan jag åkte till Leksand. Där bevittnade jag mitt lag slå Färjestad. Det finns vinster och så finns det vinster kan man väl säga. Den här hör till kategorin som smäller lite högre. Såå skönt att få trycka dit det där uppblåsta laget och deras bortskämda supportrar. Slår vad om att några satt och grät på vägen hem. Men det är klart, det känns väl att torska mot tabelljumbon.
Ska väl tillägga att vi i skrivande stund inte är tabelljumbo längre. Vi petade ner Rögle dit, igen, tack vare segern i fredags.

 

Nyårsafton blev en lugn tillställning. Återigen sovmorgon och sedan städade jag faktiskt ut julen. Så skönt att få bort stjärnor, blommor, gran och annat som tillhör julen.

 
Numera är mitt hem befriat från julen. Sånär som på mina amaryllisar som jag skar ner och satte i vas.
 
 
Enda bilden från nyårsafton är förätten.
 
Nyårsdagen tillbringades i klädaffären. Mycket folk som sig bör i Sälen den här årstiden, så det fanns att göra.
 
Den här veckan kommer avslutas i Tällberg på vad som döpts till "Superhelgen". Den går såklart i hockeyns tecken och det lär finnas anledning att återkomma till den.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback