Helgen som gått

Kategori: Allmänt / 19 December, 2016 - 18:48

Försökte posta ett inlägg här i lördags, men det gick sådär. Frustrationen över mobilversionen av blogg.se tog över i vanlig ordning. Men nu så, nu blir det några rader om helgen.

Så här vackert var Sälen i fredags när jag lämnade orten och åkte mot Eskilstuna.
 
 
Uppfräschad hårfärg blev resultatet av salongsbesöket.
Som jag nämnde tidigare var anledningen till Eskilstunabesöket endast frisören denna gång. Jag kom dit vid 17-tiden, sov hos mamma och åkte hem redan kl 08 dagen efter. Anledningen till detta var att Anton skulle firas. Det var nämligen hans 21:a födelsedag i lördags.
 
 

Anton för några år sedan. Eller ganska många år sedan...
 
 
Namnet på tårtan kör vi hårt med hemma hos oss. Oavsett ålder. Viktigt det där.
Söndagen tillbringades i klädaffären. En ganska lugn söndag då just söndagar är bytesdag på fjället. För er oinvigda kan jag förklara det med att det är då den gångna veckans gäster åker hem och den kommande veckans gäster ankommer. Ingen stordag för shopping med andra ord.
 
Idag har jag varit i Mora på förmiddagen. Det var dags för mammografi och jag passade även på att uträtta några ärenden. Nästan ett måste då man har ca 10 mil enkel dit. Gäller att göra så mycket man kan när man väl är där.
 
Tänk att vi är i julveckan nu. Ska bli skönt när det är över. Alldeles för mycket måsten, kostnader och ångest över det hela tycker jag numera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback