På rull i helgen

Kategori: Allmänt / 12 December, 2016 - 12:39

Hoppas du haft en bra helg. Det har jag. Jag har hunnit med julfest i Mora och bussresa i hockeyns tecken till Stockholm. Fick även en söndag med sovmorgon, städning och andra måsten. Så givande kan man sammanfatta helgen.

I fredags var jag på julfest i Mora som sagt. Sångaren från HammerFall, Joacim Cans, bjöd på show med namnet "Viva Mas Vegas" och till den serverades en trerättersmiddag.
Hann sova några timmar hemma innan jag åkte tillbaka till Mora, ställde bilen där och hoppade på Superstars buss till Stockholm och möte med Djurgården.


 
Showtime
 
 
 
Fullt ös, i vanlig ordning, på bussen. Och stryk på Hovet. Höll på skriva i vanlig ordning där också.
Lapp på luckan och många fotbollssupportrar där skapade ett grymt tryck i arenan. Kan vara mäktigt mot andra lag, men mot mitt lag blir det en plåga. 3-1 till Dif och sen en lååång hemresa. Ett kraftigt snöfall gjorde vägen både hal och full av plogbilar. Skönt att slippa köra. Vilket jag ändå fick göra när bussen lämnade av mig i Mora igen.
 
Sen kom då en efterlängtad söndag med blanka rader i almanackan. Sov till 10, åt frukost i över en timme, såg torsdagsmatchen mot Frölunda i repris och även lördagsmatchen. Sen åkte dammsugaren fram.
 
Nu har hockeyn uppehåll. Bra för både mina stämband och mitt bankkonto skrev jag nyss på Twitter. Ändå känns det skittråkigt. Jag avskyr uppehåll! Nu får jag hålla mig, och vila, tills annandagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback